Friday 21 August 2015

Gradient Manicure With Sheer Polishes and CiCi&SiSi Plate









Hi girls, today I have a stamping-rainbow manicure for you!
Here are the details:
I applied two coats of  Essence "Nauti Girl" -Crew First!- 04 that is a rose-nude color. Later I added other two layer of holo glitter polish...Essence Special Effect Topper  "Hello Holo" 03.
I stamped with CiCi&SiSi plate 28 from the fifth Set and Konad black.
Later I painted the design with some sheer polishes: Mi-ny Top 5 Top Green, , Mi-ny Top 5 Orange 04, Mi-ny Top 5 Red 03, Mi-ny Top 5 Violet 02, Pupa Degrade Top Coat Blue 275 (I made my own yellow sheer polish with yellow alcohol ink  + thinner for alcohol ink colors). 
I started with Green/Yellow on thumb, Yellow/Orange on index, Orange/Red on middle finger, Red/Violet on ring finger and Violet/Blue on pinkie. Finally I applied the top coat.
CiCi&SiSi Set 5 is available here.
You can find a short video at the end of the post.




Ciao ragazze, oggi ho una manicure stamping-arcobaleno per voi!
Andiamo con i dettagli:
Ho applicato due mani di Essence "Nauti Girl" -Crew First!- 04 che è un colore rosa nudo. In seguito ho aggiunto altri due strati di  smalto con glitter holo ... Essence Special Effect Topper  "Hello Holo" 03.
Ho timbrato con la piastra  CiCi&SiSi  01 del quinto Set e Konad nero. 
Successivamente ho iniziato a fare il gradiente/arcobaleno con alcuni smalti trasparenti: Mi-ny Top 5 Top Green,, Mi-ny Top 5 Arancione 04, Mi-ny Top 5 Rosso 03, Mi-ny Top 5 Viola 02, Pupa Degrade Top Blue Coat 275 (Ho fatto il mio smalto puro di colore giallo con inchiostro ad alcool  giallo + diluente per colori  inchiostro ad alcool).
Ho iniziato con Verde/Giallo sul pollice, Giallo/Arancio su indice, Arancione/Rosso sul dito medio, Rosso/Viola sull'anulare e Viola/Blu sul mignolo. Infine ho applicato il top coat.
Il Set 5 di CiCi&SiSi è disponibile qui.   
È possibile trovare un breve video alla fine del post.



 Essence "Nauti Girl" -Crew First!- 04, Essence Special Effect Topper  "Hello Holo" 03, 
Mi-ny Top 5 Top Green, Yellow Ink color + thinner for ink colors, Mi-ny Top 5 Orange 04, 
Mi-ny Top 5 Red 03, Mi-ny Top 5 Violet 02, Pupa Degrade Top Coat Blue 275 and Konad Black



Cici&Sisi 28 (Set 5)



Essence "Nauty Girl" -Crew First!- 04 + Essence Special Effect 
Topper "Hello Holo" 03



+  Cici&Sisi 28 plate and Konad black






Short Video Tutorial from Instagram:







 What I used:

Cosa ho Usato:


  1. Base: Layla Rocky Nail
  2. Base Polish: Essence "Nauty Girl" -Crew First!- 04 + Essence Special Effect Topper  "Hello Holo" 03
  3. Sheer Polishes: Mi-ny Top 5 Top Green, Yellow Ink color + thinner for ink colors, Mi-ny Top 5 Orange 04, Mi-ny Top 5 Red 03, Mi-ny Top 5 Violet 02, Pupa Degrade Top Coat Blue 275.
  4. Stamping Plate: Cici&Sisi 28 (Set 5)
  5. Stamping Polish: Konad black
  6. Top coat:  Essence Quick Dry 

No comments:

Post a Comment

I read and appreciate every single comment , but please refrain from spamming or link dropping, if you want me to read a post of yours or visit your website send me an email, thanks *___*

Adoro leggere i vostri commenti! Per favore però non commentate solo per lasciare link/spam, se volete che legga un vostro post o visiti il vostro sito mandatemi una mail, grazie *___*